Description of The Implementation of Character Values In The Project For Strengthening The Pancasila Student Profile (P5) Sustainable Lifestyle Theme
Abstract
Keywords
References
Anderson, C. (2021). Collaborative Learning in Project-Based Education: Enhancing Critical Thinking Skills. Journal of Educational Research and Practice, 10(2), 45-62.
Anderson, C. (2021). Collaborative Learning: A Strategy for Student Success. Journal of Educational Research, 24(3), 45-59.
Beghetto, R. A. (2017). Creative Confidence: Building Confidence in the Classroom through Creativity. Routledge.
Beghetto, R. A. (2017). Creativity in the Classroom: The Role of the Teacher in Supporting Student Creativity. Creativity Research Journal, 29(2), 172-179.
Ismail, A., Khairuddin, I., & Suyadi, A. (2020). Implementasi Kurikulum Merdeka dalam Pendidikan Karakter di Indonesia. Jurnal Pendidikan dan Kebudayaan, 23(4), 112-120.
Johnson, D. W. (2021). Cooperative Learning: Theory and Practice. Pearson.
Kahfi, F. (2022). Profil Pelajar Pancasila: Mewujudkan Generasi Emas Indonesia dengan Pendidikan Karakter yang Berbasis Nilai-Nilai Pancasila. Yogyakarta: Pustaka Edukasi.
Kemendikbud Ristek (2021). Panduan Pelaksanaan Proyek Penguatan Profil Pelajar Pancasila (P5) dalam Kurikulum Merdeka. Jakarta: Kementerian Pendidikan, Kebudayaan, Riset, dan Teknologi Republik Indonesia.
Maharani, D., Suryani, W., & Hadi, S. (2023). Kurikulum Merdeka dan Peningkatan Karakter Siswa di Era Pendidikan Global. Jurnal Pendidikan Indonesia, 11(1), 25-38.
Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Patton, M. Q. (2015). Qualitative Research & Evaluation Methods: Integrating Theory and Practice. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Rahayuningsih, M. (2022). Transformasi Pendidikan Melalui Kurikulum Merdeka dan Proyek Penguatan Profil Pelajar Pancasila. Jurnal Pengajaran dan Pembelajaran, 19(2), 55-67.
Rahmawati, L. (2022). The Impact of Project-Based Learning on Student Independence in High School:Journal of Education and Learning, 29(1), 78-92.
Rahmawati, R. (2022). Pembelajaran Berbasis Proyek untuk Penguatan Karakter Pelajar Pancasila. Jurnal Pendidikan Karakter, 15(3), 124-132.
Stewart, D. W., & Cash, W. (2012). Principles of Communication Research. New York: McGraw-Hill.
Sudijono, A. (2007). Pengantar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Rajawali Pers.
Sugiyono. (2006). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2009). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Syaodih, (2010). Metode Penelitian Pendidikan: Pengumpulan Data dan Dokumentasi. PT RajaGrafindo Persada.
Syaodih, S. (2010). Metode Penelitian Kualitatif untuk Ilmu Sosial dan Pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta.
Utami, N. (2022). Sekolah Penggerak dalam Implementasi Kurikulum Merdeka untuk Meningkatkan Mutu Pendidikan. Jurnal Manajemen Pendidikan, 30(2), 89-101.
Wijaya, S. (2018). Triangulation Techniques for Data Verification in Qualitative Research. Journal of Educational Research, 30(4), 112-124.
Wijaya, W. (2018). Triangulasi dalam Penelitian Kualitatif: Pengertian, Fungsi, dan Teknik Penerapannya. Jurnal Ilmu Sosial dan Pendidikan, 2(3), 50-60.
Winkel, W. S. (2018). Evaluasi Pendidikan: Pendekatan dan Aplikasi dalam Pendidikan Karakter di Sekolah. Jakarta: PT. Grasindo.
DOI: https://doi.org/10.33394/hjkk.v13i1.14699
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.