Development of LKPD based on project-based learning oriented chemo-entrepreneurship on hydrocarbon material for phase F SMA/MA
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aiken, L. R. (1985). Three coefficients for analyzing the reliability and validity of ratings. Educational and psychological measurement, 45(1), 131-142.
Alfaniah, D., Wirnas, D., & Salim, A. (2022). Prakarya-Budi-Daya-BG-KLS-X (M. R. Suryanita, Ed.; Jilid 1). Pusat Perbukuan Badan Standar, Kurikulum, dan Asesmen Pendidikan Kementerian Pendidikan, Kebudayaan, Riset, dan Teknologi.
Arifin, Z. (2012). Evaluasi Pembelajaran. www.diktis.jemenag.go.id
Bakar, A., Afrida, A., & Rafifa, N. (2019). Pengembangan e-LKPD berorientasi chemo-Entrepreneurship pada Materi Pokok Hidrokarbon untuk Kelas XI MIA SMA. (Doctoral dissertation, Universitas Jambi).
Boslaugh, S., & Watters, P.A. (2008). Statistics: A desktop quick reference. O’Reilly Media, Incorporated.
Fahrurrozi, M., & Mohzana. (2020). Pengembangan Perangkat Pembelajaran : tinjdauan teoritis dan praktik (Vol.1). Universitas Hamzanwadi Press.
Kemendikbudristek. (2021). Buku saku tanya jawab kurikulum merdeka. http://repositori.kemdikbud.go.id/id/eprint/24917
Kosasih, E. (2021). Pengembangan Bahan Ajar. Bumi Aksara.
Kurniawati, E. E., Sumarti, S. S., Wijayati, N., & Nuswowati, M. (2021). Pengaruh Project Based Learning Berorientasi Chemoentrepreneurship Berbantuan e-LKPD terhadap Keterampilan Proses Sains dan Sikap Wirausaha. Chemistry in Education, 10(1), 61-67.
Kurniawati, T., Siwi, M. K., Friyatmi, Cerya, E., Hayati, A. F., Sofya, R., Rahmi, E., & Oknaryana. (2020). Model Pembelajaran. CV IRDH.
Lidiawati, Lastriyani, I., Gunawan, U., Berliana, Fitriyani, I. F., Fauzi, M. A. N., Margono, Marup, Firman, M., & Apip, M. (2023). Kurikulum Merdeka Belajar: Analisis Implementasi, Pengelolaan dan Evaluasi. Eureka Media Aksara.
Mulyasa. (2023). Implementasi kurikulum merdeka. Bumi Aksara.
Plomp, T., Nieveen, N., Akker, J. den, Bannan, B., & Kelly, A. E. (2013). Educational design research.
Purwanto, M. N. (2012). Prinsip-Prinsip dan Teknik Evaluasi Pengajaran. Remaja Rosdakarya.
Putrawangsa, S. (2018). Desain Pengajaran : Design Research sebagai Pendekatan Desain Pembelajaran. Reka Karya Amerta.
Rahmah, N. N. (2016). Analisis Life Skill Siswa Melalui Pendekatan Chemo-Entrepreneurship pada Materi Koloid. Bachelor’s thesis. FITK UIN Syarif Hidayatullah.
Rochmad, R. (2012). Desain model pengembangan perangkat pembelajaran matematika. Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif, 3(1), 59-72.
Sari, R., & Alizar, A. (2023). Pengembangan LKPD Kesetimbangan Kimia Berbasis Project Based Learning (PjBL) Untuk Fase F SMA. Jurnal Pendidikan Tambusai, 7(3), 22549-22555.
Sukmadinata, N. S. (2011). Metode Penelitian Pendidikan. Remaja Rosdakarya.
Supartono, Wijayati, N., & Harum Sari, A. (2009).Kajian Prestasi Belajar Siswa SMA dengan Metode Student Teams Achievement Divisions Melalui Pendekatan Chemo-Entrepreneurship. Jurnal Inovasi Pendidikan Kimia, Vol . 3 No.1, 337–344.
Tania, V. M., & Azizah, U. (2014). Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Jigwas dengan Pendekatan Chemo- Entrepreneurship pada Materi Pokok Hidrokarbon untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa di SMA Muhammadiyah 4 Surabaya. UNESA Journal of Chemical Education Vol. 2 No. 02, 15-22.
The George Lucas Educational Foundation. (2007). How Does Project-Based Learning Work. Edutopia.
Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 2 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional. 2006. Jakarta.
DOI: https://doi.org/10.33394/hjkk.v12i3.12442
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.