Utilization of Microsoft Power Point Applications as Physics Learning Media Interactive On Diode Material
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdin, Hunaidah., Sukariasih, L., Takda, A., & Sahara, L. (2020). Technology of Physics Learning Media Based on Software Macromedia Flash to Enhance Problem Solving Capability in Passive Electronics Topics. International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering (IJITEE), 9(5), 470-477. doi:10.35940/ijitee.D1376.039520
Afifah, N., Kurniaman, O., & Noviana, E. (2022). Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Pada Pembelajaran Bahasa Indonesia Kelas III Sekolah Dasar. Jurnal Kiprah Pendidikan, 1(1), 33–42. https://doi.org/10.33578/kpd.v1i1.24
Akbar, S. (2013). Instrumen Perangkat Pembelajaran. Bandung: Remaja Rosdakarya Offset
Anggara, A. P. (2019). Pengembangan Media Pembelajaran Powerpoint Untuk Meningkatkan Kognitif dan Kemampuan Sosial Anak Usia Dini. Jurnal Teologi Berita Hidup, 2(1), 11–19. https://doi.org/10.38189/jtbh.v2i1.18
Asy’ari, M., & da Rosa, C. T. W. (2022). Prospective Teachers’ Metacognitive Awareness in Remote Learning: Analytical Study Viewed from Cognitive Style and Gender. International Journal of Essential Competencies in Education, 1(1), 18–26. https://doi.org/10.36312/ijece.v1i1.731
Azhar, R. (2017). Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Berbasis Microsoft Power Point Pada Sistem Koordinat Kartesius. Sarwah: Journal of Islamic Civilization and Thought, 16(1). Available at:https://ejurnal.iainlhokseumawe.ac.id/index.php/sarwah/article/view/127 (Accessed: 19 December 2022).
Dewi, M. D., & Izzati, N. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran PowerPoint Interaktif Berbasis RME Materi Aljabar Kelas VII SMP. Delta: Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 8(2), 217. https://doi.org/10.31941/delta.v8i2.1039
Eryani, N. et al. (2021). Pengembangan Multimedia Pembelajaran Interaktif Berbasis Video untuk Meningkatkan Minat Belajar Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 5(6), 5313–5327. https://doi.org/10.31004/basicedu.v5i6.1636
Fitri, N., Mawardi, M., & Kurniawan, R. A. (2017). Korelasi Antara Keterampilan Metakognisi dengan Aktivitas dan Hasil Belajar Siswa pada Mata Pelajaran Kimia Kelas X MIA SMA Negeri 7 Pontianak. Jurnal Ilmiah Ar-Razi, 5(1), 81-92. http://dx.doi.org/10.29406/arz.v5i1.655
Fuad, A. J., & Permatasari, A. D. (2019). Penggunaan Media Slide Powerpoint dalam Meningkatkan Prestasi Belajar Siswa Sekolah Dasar Pada Pembelajaran Tematik. EL Bidayah: Journal of Islamic Elementary Education, 1(1), 61-78. https://doi.org/10.33367/jiee.v1i1.683
Hodiyanto, H., Darma, Y., & Putra, S. R. S. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Macromedia Flash Bermuatan Problem Posing terhadap Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis. Mosharafa: Jurnal Pendidikan Matematika, 9(2), 323–334. https://doi.org/10.31980/mosharafa.v9i2.652
Illahi, T. A. R. (2018). Pengembangan multimedia interaktif pada pembelajaran materi jenis-jenis pekerjaan untuk meningkatkan kemampuan berpikir kritis. Jurnal Review Pendidikan Dasar: Jurnal Kajian Pendidikan dan Hasil Penelitian, 4(3), 826-835. https://doi.org/10.26740/jrpd.v4n3.p826-835
Irfan, I., Muhiddin, M., & Ristiana, E. (2019). Pengembangan Media Pembelajaran IPA Berbasis Powerpoint di Sekolah Dasar. Indonesian Journal of Primary Education, 3(2), 16-27. https://doi.org/10.17509/ijpe.v3i2.21765
Kuswanto, J., & Walusfa, Y. (2017). Pengembangan Multimedia Pembelajaran pada Mata Pelajaran Teknologi Informasi dan Komunikasi Kelas VIII. Innovative Journal of Curriculum and Educational Technology IJCET, 6(2), 58–64. https://doi.org/10.15294/ijcet.v6i2.19335
Mansur, H., & Rafiudin, R. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Infografis untuk Meningkatkan Minat Belajar Mahasiswa. Jurnal Komunikasi Pendidikan, 4(1), 37. https://doi.org/10.32585/jkp.v4i1.443
Mishra, L., Gupta, T., & Shree, A. (2020). Online teaching-learning in higher education during lockdown period of COVID-19 pandemic. International Journal of Educational Research Open, 1, 100012. https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2020.100012
Novita, R., & Harahap, S. Z. (2020). Pengembangan media pembelajaran interaktif pada mata pelajaran sistem komputer di SMK. Informatika, 8(1), 36–44. https://doi.org/10.36987/informatika.v8i1.1532
Nurseto, T. (2011). Membuat media pembelajaran yang menarik. Jurnal Ekonomi Dan Pendidikan, 8(1). 19-35. https://doi.org/10.21831/jep.v8i1.706
Plomp T,dkk. (2013). Educational Desaign Research. Part A: An Introductron Netherlands. Enschede
Pramesti, P. D., Dibia, I. K., & Ujianti, P. R. (2021). Media Pembelajaran Daring Interaktif Berbasis Power Point dengan Fungsi Hyperlink. Jurnal Pedagogi Dan Pembelajaran, 4(2), 258–267. https://doi.org/10.23887/jp2.v4i2.36524
Putria, H., Maula, L. H., & Uswatun, D. A. (2020). Analisis proses pembelajaran dalam jaringan (daring) masa pandemi covid-19 pada guru sekolah dasar. Jurnal Basicedu, 4(4), 861–870. https://doi.org/10.31004/basicedu.v4i4.460
Putri, I. P., & Sibuea, A. M. (2014). Pengembangan media pembelajaran interaktif pada mata pelajaran fisika. Jurnal Teknologi Informasi & Komunikasi dalam Pendidikan, 1(2), 145–155. https://doi.org/10.24114/jtikp.v1i2.1876
Putri Nasution, E. Y., & Siregar, N. F. (2018). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Prezi. Jurnal Tarbawi: Jurnal Ilmu Pendidikan, 15(02), 205–221. http://doi.org/10.25139/smj.v9i1.3325
Rahmawati, B. F. (2020, May). Learning by google classroom in students’ perception. In Journal of Physics: Conference Series. 1539(1), 012048. IOP Publishing. doi.10.1088/17426596/1539/1/012048
Sastra Agustika, G. N., Ayu Wulandari, I. G. A., & Jayanta, I. N. L. (2017). Importance-Performance Analysis Sebagai Alat Evaluasi Kualitas Pelayanan Pendidikan Tinggi (Studi Kasus FIP Universitas Pendidikan Ganesha). Journal of Education Research and Evaluation, 1(4), 300. https://doi.org/10.23887/jere.v1i4.13652
Setyaningsih, S., Rusijono, R., & Wahyudi, A. (2020). Pengaruh Penggunaan Media Pembelajaran Interaktif Berbasis Articulate Storyline Terhadap Motivasi Belajar dan Hasil Belajar Siswa Pada Materi Kerajaan Hindu Budha di Indonesia. Didaktis: Jurnal Pendidikan Dan Ilmu Pengetahuan, 20(2), 144–156. https://doi.org/10.30651/didaktis.v20i2.4772
Sugiyono, (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatig, dan R&D. Bandung: penerbit Alfabeta
Ute, N., Abdin, A., Naim, N., & Kasman, K. (2021). Perancangan Media Pembelajaran Fisika Berbasis Channel Youtube di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Penelitian Pendidikan Fisika, 6(4), 279-288. https://dx.doi.org/10.36709/jipfi.v6i4.21783
Verawati, N. N. S. P., Handriani, L. S., & Prahani, B. K. (2022). The Experimental Experience of Motion Kinematics in Biology Class Using PhET Virtual Simulation and Its Impact on Learning Outcomes. International Journal of Essential Competencies in Education, 1(1), 11–17. https://doi.org/10.36312/ijece.v1i1.729
Warkintin, W., & Mulyadi, Y. (2019). Pengembangan Bahan Ajar Berbasis CD Interaktif Power Point Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa. Scholaria: Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 9(1), 82-92. https://doi.org/10.24246/j.js.2019.v9.i1.p82-92
Zulfadewina et al (2020). Pengembangan Media Audio Visual Berbasis Microsoft Power Point Siswa Kelas 5 SD. Tanggap: Jurnal Riset dan Inovasi Pendidikan Dasar. 1(1), 38-48.
DOI: https://doi.org/10.33394/j-ps.v11i1.6605
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Abdin Abdin, Kasman Kasman, Asrun Safiuddin, La Ode Rusman

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
J-PS (Prisma Sains: Jurnal Pengkajian Ilmu dan Pembelajaran Matematika dan IPA IKIP Mataram) p-ISSN (print) 2338-4530, e-ISSN (online) 2540-7899 is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.