Obstacles of Online Learning During the Covid-19 Pandemic Among Science Teachers in Palu City
Abstract
Keywords
References
Abidah, A., Hidaayatullaah, H. N., Simamora, R. M., Fehabutar, D., & Mutakinati, L. (2020). The Impact of Covid-19 to Indonesian Education and Its Relation to the Philosophy of “Merdeka Belajar.” Studies in Philosophy of Science andEducation, 1(1), 38–49. https://doi.org/https:/doi.org/10.15408/sjsbs.v7i3.15104.
Aini, R. N., & Riyantomo, A. (2019). Aplikasi Pembelajaran Bahasa Inggris Bersama ‘Transpofun’ Berbasis Android. Jurnal Informatika Dan Rekayasa Perangkat Lunak, 1 (2). Https://Doi.Org/10.36499/Jinrpl.V1i2.2948.
Anugrahana, A. (2020). Hambatan, Solusi Dan Harapan: Pembelajaran Daring Selama Masa Pandemi Covid-19 Oleh Guru Sekolah Dasar. Scholaria: Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 10 (3): 282–89. Https://Doi.Org/10.24246/J.Js.2020.V10.I3.P282-289.
Agung Mahardini, M. M. (2020). Analisis Situasi Penggunaan Google Classroom pada Pembelajaran Daring Fisika. Jurnal Pendidikan Fisika, 8(2), 215. https://doi.org/10.24127/jpf.v8i2.3102
Astuti, I. Y., & Harun, H. (2020). Tantangan Guru dan Orang Tua dalam Kegiatan Belajar Dari Rumah Anak Usia Dini pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(2), 1454–1463. https://doi.org/10.31004/obsesi.v5i2.808.
Chalim, S., & Anwas, E. O. M. (2018). Peran Orangtua dan Guru dalam Membangun Internet sebagai Sumber Pembelajaran. Jurnal Penyuluhan, 14(1), 33–42. https://doi.org/10.25015/penyuluhan.v14i1.19558/
Dewi, W. A. F. (2020). Dampak Covid-19 terhadap implementasi pembelajaran daring di Sekolah Dasar.Edukatif: Jurnal Ilmu Pendidikan,2(1), 55-61
El Azar, D. (2020). Strategic Communication and Market Development. Senior Director of Minerva Project.
Firdaus, F. (2020). Implementasi Dan Hambatan Pada Pembelajaran Daring Di Masa Pandemi Covid 19. Utile: Jurnal Kependidikan, 6 (2), 220–25. Https://Doi.Org/10.37150/Jut.V6i2.1009.
Handarini, O. I., & Wulandari, S. S. (2020). Pembelajaran Daring Sebagai Upaya Study From Home (SFH) Selama Pandemi Covid 19. Jurnal Pendidikan Administrasi Perkantoran (JPAP), 8(3), 496–503.
Jatira, Y., & Neviyarni, S. (2021). Fenomena Stress Dan Pembiasaan Belajar Daring Dimasa Pandemi Covid19. Edukatif: Jurnal Ilmu Pendidikan, 3(1), 35–43
Kurniawan, B., Wiharna, O., & Permana, T. (2017). Studi analisis faktor-faktor yang mempengaruhi hasil belajar pada mata pelajaran teknik listrik dasar otomotif.Journal of Mechanical Engineering Education,4(2)
Lee, A. (2020). Wuhan novel coronavirus (COVID-19): why global control is challenging? Public Health, January, 19-21. ttps://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.puhe.2020.02.001.
Oktawirawan, D. H. (2020). Faktor Pemicu Kecemasan Siswa Dalam Melakukan Pembelajaran Daring Di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Ilmiah Universitas Batanghari Jambi20 (2): 541. Https://Doi.Org/10.33087/Jiubj.V20i2.932.
Putria, Hilna, Luthfi Hamdani Maula, And Din Azwar Uswatun. (2020). Analisis Proses Pembelajaran Dalam Jaringan (DARING) Masa Pandemi Covid-19 Pada Guru Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu4 (4): 861–70. Https://Doi.Org/10.31004/Basicedu.V4i4.460.
Rahmania, S., Wijayanti, R., & Hakim, S. L. (2021). Strategi Orang Tua Dalam Pendampingan Belajar Anak Selama Pandemi Covid-19. Literasi : Jurnal Kajian Keislaman Multi-Perspektif, 1(1), 99–110. Https://Doi.Org/10.22515/Literasi.V1i1.3259
Rigianti, H. A. (2020). Kendala Pembelajaran Daring Guru Sekolah Dasar Di Banjarnegara.Elementary School: Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran ke-SD-an,7(2).
Rosdiana, Y., & Hastutiningtyas, W. R. (2021). Reaksi Psikologis Anak Belajar Daring (Online) Pada Masa Pandemi Covid-19 Di Sdn Sumberejo 1 Purwosari Pasuruan. Nursing News: Jurnal Ilmiah Keperawatan, 5(1), 16–23
Sadikin, A., & Afreni Hamidah. (2020). Pembelajaran Daring Di Tengah Wabah Covid-19.” BIODIK6 (2): 109–19. Https://Doi.Org/10.22437/Bio.V6i2.9759.
Saifullah, D. (2020). The Implementation Of An Online Learning System During The Covid-19 To The Students In Anjir Serapat: http://journal.umpalangkaraya.ac.id/index.php/bitnet/issue/view/161
Sari, I. P. (2017). Implementasi pembelajaran berbasis e-learning menggunakan claroline.Research and Development Journal of Education,4(1).
Sari, R. P., Tusyantari, N. B., & Suswandari, M. (2021). Dampak Pembelajaran Daring Bagi Siswa Sekolah Dasar Selama Covid-19. Prima Magistra: Jurnal Ilmiah Kependidikan, 2(1), 9–15
Sun’iyah, S. L. (2020). Sinergi Peran Guru Dan Orang Tua Dalam Mewujudkan Keberhasilan Pembelajaran Pai Tingkat Pendidikan Dasar Di Era Pandemi Covid-19. DAR EL-ILMI : Jurnal Studi Keagamaan, Pendidikan Dan Humaniora, 7(2), 1–16.
Yulistiawati, N. A. (2019). Pentingnya Motivasi Peserta Didik terhadap Hasil Belajar Biologi. Seminar Nasioal Biologi VI, 1–4
DOI: https://doi.org/10.33394/j-ps.v10i1.4819
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Rafiqa Rafiqa, Sri Wahyuni, Amalia Buntu
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
J-PS (Prisma Sains: Jurnal Pengkajian Ilmu dan Pembelajaran Matematika dan IPA IKIP Mataram) p-ISSN (print) 2338-4530, e-ISSN (online) 2540-7899 is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.