The Contribution of Environmental Vocabulary and Reading Interest in EFL Students’ Writing Skills of Exposition Texts
Abstract
Keywords
Full Text:
FULL PDFReferences
Ardini, S. N., & Marlinda, M. (2023). Enhancing Writing Report Texts Using Padlet Website: The Perceptions. Journal of Languages and Language Teaching, 11(4), 923. https://doi.org/10.33394/jollt.v11i4.8316
Fadisa, N. M., Febriani, Y., & Rusli, S. M. (2022). Hubungan Penguasaan Kosakata Dengan Kemampuan Menulis Teks Berita Pada Siswa Kelas VIII SMP Negeri 30 Tebo. Alinea : Jurnal Bahasa, Sastra, Dan Pengajaran, 2(2), 314–321.
Fatria, F., & Ainun, H. (2021). Kemampuan Menulis Artikel Dengan Metode Diskusi Oleh Siswa Kelas XII SMK Swasta Nurul Amaliyah Tanjung Morawa Tahun Pembelajaran 2020-2021. Education Journal of Indonesia, 2(May), 12–20.
Hadi, M. S., Izzah, L., & Putra, A. D. (2021). Analysis of the Use of Banksy Image in Improving Students’ Writing Skill. Journal of Languages and Language Teaching, 9(4), 519. https://doi.org/10.33394/jollt.v9i4.4005
Hamdi, M., Mahsun, M., & Sukri, M. (2023). Kemampuan Menulis Teks Eksposisi Melalui Pendekatan Pembelajaran Berbasis Masalah di SMP Negeri 2 Gunungsari. Jurnal Ilmiah Telaah, 8(1), 11. https://doi.org/10.31764/telaah.v8i1.13358
Hikmawati. (2020). Pengaruh Minat Membaca dan Penguasaan Kosakata terhadap Keterampilan Menulis Narasi Siswa Kelas V SDN Sekecamatan Alian Tahun Ajaran 2019/2020. Kalam Cendekia: Jurnal Ilmiah Kependidikan V ISSN:, 8(2), 278–284.
Ismiati, I., & Pebriantika, E. (2020). Designing Strategies for University Students’ Writing Skill. Journal of Languages and Language Teaching, 8(1), 8. https://doi.org/10.33394/jollt.v8i1.2210
Julaeha, P. R., & Akhmad Kharis Kurniawan. (2023). Pengaruh Motivasi Belajar Dan Penguasaan Kosakata Terhadap Kemampuan Berbicara Bahasa Inggris. EDUMULYA: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 1(1), 1–17. https://doi.org/10.59166/edumulya.v1i1.45
Kurniawati, W., & Karsana, D. (2020). Aspek Penguasaan Kosakata Bahasa Indonesia oleh Siswa Sekolah Dasar di Kota Medan. Ranah: Jurnal Kajian Bahasa, 9(2), 286. https://doi.org/10.26499/rnh.v9i2.2977
Lating, A. Z. Y. (2022). The Improvement of the Students’ Ability in Writing Procedure Text Using Video Recipe. Journal of Languages and Language Teaching, 10(3), 461. https://doi.org/10.33394/jollt.v10i3.5328
Maelasari, N. (2020). Menulis Teks Eksposisi Dalam Model Pembelajaran Mind Mapping. METAMORFOSIS | Jurnal Bahasa, Sastra Indonesia Dan Pengajarannya, 13(1), 41–49. https://doi.org/10.55222/metamorfosis.v13i1.303
Manalu, C. N. F., Sitopu, M. K., Silaban, A. P., & Tarigan, N. W. P. (2021). Improving Writing Skill of Narrative Text By Using Short Video At Sma Negeri 1 Silau Kahean. Journal of Languages and Language Teaching, 9(2), 257. https://doi.org/10.33394/jollt.v9i2.3501
Masruroh. (2023). Meningkatkan Keterampilan Menulis Teks Eksposisi Melalui Model Pembelajaran Investigasi Kelompok Dengan Media Zoom Meeting Dan Googleclassroom Siswa Smpn 11 Jakarta. SECONDARY: Jurnal Inovasi Pendidikan Menengah, 3(1), 65–76. https://doi.org/10.51878/secondary.v3i1.1970
Miranda, M., Sobari, T., & Abdurrokhman, D. (2020). Pembelajaran Menulis Teks Eksposisi Dengan Menggunakan Model Mind Mapping Pada Siswa Kelas Viii Di Smp. Parole (Jurnal Pendidikan Bahasa Dan …, 3(6), 929–938. https://www.journal.ikipsiliwangi.ac.id/index.php/parole/article/view/5590
Nabila Lestar, F., & Septyanti, E. (2023). Correlation of Vocabulary Ability With News Text Writing Skiils for Viii Grades of Smp Kartika Pekanbaru Korelasi Penguasaan Kosakata Dengan Keterampilan Menulis Teks Berita Siswa Kelas Viii Smp Kartika Pekanbaru. 11(1), 1–9.
Nopriani, H., & Pebrianti, I. T. (2020). Kemampuan Menulis Teks Eksposisi siswa kelas X melalui Penggunaan Bahan Ajar Hasil Pengembangan. Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia FKIP UM Palembang, 5305(1), 92–97.
Nuraeni, E., & Suhara, A. M. (2020). Keterampilan Menulis Teks Eksposisi Berbantuan Media Visual Di Sma Kartika Xix-4 Cimahi. Parole (Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia), 3(1), 13–20.
Nurjannah. (2019). Peningkatan Kemampuan Penguasaan Kosakata Melalui Kartu Huruf Bergambar Siswa Kelas Ii Sdn 5 Soni. Jurnal Kreatif Tadulako Online Vol., 4(8), 292–313. https://media.neliti.com/media/publications/119169-ID-peningkatan-kemampuan-penguasaan-kosakat.pdf
Nurwahidah, L. S., Damayanti, D. A., Hamdani, A., Hasim, A., & Razak, A. (2022). Keterampilan Menulis Teks Eksposisi Menurut Perspektif Kelas Paralel. Primary: Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 11(4), 1298. https://doi.org/10.33578/jpfkip.v11i4.8994
Oktarilla, A., & Atmazaki, A. (2019). Kontribusi Minat Baca Dan Motivasi Belajar Terhadap Keterampilan Menulis Teks Deskripsi Siswa Kelas Vii Smp Negeri 7 Padang. Pendidikan Bahasa Indonesia, 8(3), 8. https://doi.org/10.24036/107454-019883
Prayati, Z. (2020). the Effect of Team Product To Improve Students’ Creativity in Writing At Smpn 1 Jonggat. Journal of Languages and Language Teaching, 8(1), 40. https://doi.org/10.33394/jollt.v8i1.2213
Rahayu Indra Yanti Putri, S., Maulana Ulpa, A., & Ismayani, M. (2019). Pembelajaran Menulis Teks Eksposisi dengan Menggunakan Model Think Talk Write. Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia, 2(5), 681–688. https://journal.ikipsiliwangi.ac.id/index.php/parole/article/view/3426
Rahmat, A., Ntelu, A., & Mirnawati, M. (2023). Teknik Keterampilan Menulis Artikel Model IMRAD dengan standar Sinta, Scopus dan WOS. AKSARA: Jurnal Ilmu Pendidikan Nonformal 1383, 9(02), 1383–1390. http://ejurnal.pps.ung.ac.id/index.php/Aksara
Rusmiati, R. (2022). Peningkatan Kemampuan Menulis Teks Eksposisi Melalui Mind Mapping Di Man 1 Aceh Timur. BASINDO : Jurnal Kajian Bahasa, Sastra Indonesia, Dan Pembelajarannya, 6(2), 268. https://doi.org/10.17977/um007v6i22022p268-280
Serani, G., Linawati, L., & Heni, L. (2020). Peningkatan Penguasaan Kosakata Bahasa Indonesia Menggunakan Media Gambar Pada Siswa Kelas 1 Sekolah Dasar Negeri 43 Tapang Aceh Tahun Ajaran 2019/2020. Jurnal KANSASI (Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia), 5(1), 71–80. https://doi.org/10.31932/jpbs.v5i1.741
Tarigan, H. G. (2015). Pengajaran Kosakata. CV Angkasa.
Utami, K., Oktaviany, V., & Dwiprabowo, R. (2021). Hubungan Minat Membaca Dengan Keterampilan Menulis Narasi. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan STKIP Kusuma Negara 2021 SEMNARA, 369–375.
Warda. (2024). Korelasi Penguasaan Kosakata Bahasa Inggris dan Kemampuan Mahasiswa dalam Menulis Esai Pada Prodi Pendidikan Agama Islam di Univa. Jurnal Review Pendidikan Dan Pengajaran, 7(1), 2429–2435.
Wirabhakti, L. W. (2022). Meningkatkan Keterampilan Menulis Teks Eksposisi dengan Model Picture And Picture berbasis Tri Hita Karana. Jurnal Pendidikan Multikultural Indonesia, 4(2), 83–93. https://doi.org/10.23887/jpmu.v4i2.45445
Yulandari, E. S., & Rahman, A. (2019). Improving Xi-Grade Students’ Writing Essay Skill Using Computer Edutainment. Journal of Languages and Language Teaching, 7(2), 96. https://doi.org/10.33394/jollt.v7i2.1957
Zikra, I. M., & Rasyid, Y. (2020). Kontribusi Penguasaan Kosakata Terhadap Keterampilan Menulis Teks Berita Siswa Kelas Viii Smp Negeri 1 Sintuk Toboh Gadang. Pendidikan Bahasa Indonesia, 9(3), 20. https://doi.org/10.24036/108985-019883
DOI: https://doi.org/10.33394/jollt.v12i2.10659
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Ririn Fujiarti Ali

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
JOLLT Journal of Languages and Language Teaching (p-issn: 2338-0810 | e-issn: 2621-1378) has been Indexed/Listed by

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.