The Effectiveness of using Android Based Chemical Ludo Game Media Reduction and Oxidation Reaction Material on Students Learning Outcomes
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Anwas, O. M. (2013). Peran Teknologi Informasi dan Komunikasi dalam Implementasi Kurikulum 2013. Jurnal Teknodik, 17(1), 493–504.
Aptriyani, P. (2021). Pengembangan Permainan Ludo Kimia Berbasis Android Sebagai Media Pembelajaran Pada Materi Reaksi Reduksi Dan Oksidasi Kelas X SMA/MA. Journal Pendidikan Universitas Pendidikan Ganesha, 06, 1–10.
Azizah*, D., Cahyani, M. D., & Nurdiyanti, D. (2022). The Implementation of Student Worksheets with Scientific Approach on Reduction Oxidation Reaction Matter to Students’ Cognitive Learning Outcome. Jurnal Pendidikan Sains Indonesia, 10(1), 1–10. https://doi.org/10.24815/jpsi.v10i1.20349
Badriyah, D. (2015). Efektivitas Proses Pembelajaran Dengan Pemanfaatan Media Pembelajaran. Jurnal Lentera Komunikasi, 1(1), 21–36.
Desviana Siregar, A. (2017). The Application of Comic Learning Media to Improve Student’s Achievement on Reduction and Oxidation Reaction Topic. Annual International Seminar on Transformative Education and Educational Leadership (AISTEEL) EISSN, 2548–4613.
Fadillah, A. R. (2019). Efektivitas Penggunaan Media Pembelajaran Permainan Ludo Kimia Berbasis Chemo-Edutainment (CET) pada Materi Struktur Atom terhadap Hasil Belajar Siswa Kelas X SMA N 3 Padang. Edukimia Journal, 1, 102–106. http://edukimia.ppj.unp.ac.id/ojs/index.php/edukimia/
Fujiati, H., Hartono, R., & Fitriati, W. (2020). The Implementation of Curriculum 2013 in Teaching Speaking Skill At MAN 2 Bima. Journal, 10(3), 292–300. http://journal.unnes.ac.id/sju/index.php/eej
Hake, R. R. (2014). Analyzing Change/Gain Scores. http://lists.asu.edu/cgi-bin/wa?A2=ind9903&L=aera-d&P=R6855
Hasan, M., Milawati, Mp., Darodjat, Mp., & DrTuti Khairani Harahap, Ma. (2021). Makna Peran Media Dalam Komunikasi dan Pembelajaran.
Heriyanto, A., Haryani, S., & Sedyawati, S. (2013). Pengembangan Multimedia Pembelajaran Interaktif Berbasis Education Game sebagai Media Pembelajaran Kimia. Journal Unnes, 1–7. http://journal.unnes.ac.id/sju/index.php/chemined
Husna, I., Aini, S., Hardeli, H., & Putra, A. (2022). Development of Powerpoint Multimedia Based on Quided Inquiry Learning on Oxidation Reduction Reaction Materials on Ability Thinking High Level. Jurnal Penelitian Pendidikan IPA, 8(5), 2373–2379. https://doi.org/10.29303/jppipa.v8i5.1830
Iman Sari, P., & Harjono, A. (2016). Penggunaan Discovery Learning Berbantuan Laboratorium Virtual pada Penguasaan Konsep Fisika Siswa. Jurnal Pendidikan Fisika Dan Teknologi, II(4), 176–182.
Mardhiah, A., Said, D., & Akbar, A. (2018). Efektivitas Media Pembelajaran Terhadap Hasil Belajar Kimia Siswa SMA NEGERI 16 BANDA ACEH. Lantanida Journal, 6(1), 1–102.
Mulia, D. (2016). Towards Play-Based Learning Practice. Kajian Linguistik Dan Sastra, 1(1), 44–47.
MZ, Y. (2013). Pengembangan Permainan Ular Tangga Untuk Kuis Mata Pelajaran Sains Sekolah Dasar. Jurnal Teknik, 3(1), 75–84.
Nawawi, M. I. (2020). Pengaruh Media Pembelajaran terhadap Motivasi Belajar: Tinjauan berdasarkan Karakter Generasi Z. Jurnal Penelitian Dan Pengkajian Ilmu Pendidikan: E-Saintika, 4(2), 197–210. https://doi.org/10.36312/e-saintika.v4i2.216
Ningsih, S. A., & Pritandhari, M. (2019). Pengembangan Media Pembelajaran Ludo Pada Mata Pelajaran Ekonomi Kelas XI SMA PURNAMA TRIMURJO. 7(1), 50–59.
Nur Hikmatul Auliya, Ms., Helmina Andriani, G., Roushandy Asri Fardani, Ms., Jumari Ustiawaty, Mp., Evi Fatmi Utami, Ms., Dhika Juliana Sukmana, A., Rahmatul Istiqomah, R., Oleh, D., Pustaka Ilmu Editor, C., & Abadi, H. (n.d.). METODE PENELITIAN KUALITATIF & KUANTITATIF.
Putra, R. S., Wijayati, N., & Mahatmanti, F. W. (2017). Pengaruh Penggunaan Media Pembelajaran Berbasis Aplikasi Android Terhadap Hasil Belajar Siswa. Jurnal Inovasi Pendidikan Kimia, 11(2), 2009–2018.
Putri, D. P. E. (2019). Penggunaan Media Pembelajaran Berbasis Android untuk Meningkatkan Hasil Belajar Kognitif Siswa. Jurnal Kependidikan Dan Sosial Keagamaan, 5(2), 66–111. https://doi.org/10.1063/1.4983910
Ramadhani, I. (2019). Efektivitas Penggunaan Permainan Edukatif Ludo Kimia pada Materi Ikatan Kimia Terhadap Hasil Belajar Siswa Kelas X SMAN 1 Lubuk Alung.
Sanjaya, W. (2014). Media Komunikasi Pembelajaran (Vol. 03). Kencana Prenada Media Group.
Tekege, M. (2017). Pemanfaatan Teknologi Informasi Dan Komunikasi Dalam Pembelajaran SMA YPPGI Nabire. Jurnal Teknologi Dan Rekayasa, 2(1), 40–52.
Wati, A. (2021). Pengembangan Media Permainan Ular Tangga untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 2(1), 68–73.
Wicaksono, B. P. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran Permainan Papan Kimia Untuk Persiapan Penilaian Sumatif SMA Kelas XII.
Yanida, F., & Iswendi. (2018). Efektivitas Media Permainan Ludo Berbasis Chemoedutainment Untuk Meningkatkan Hasil Belajar. Menara Ilmu, 12(12), 30–37.
DOI: https://doi.org/10.33394/j-ps.v11i2.7474
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Indah Fedya Sari, Iswendi Iswendi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
J-PS (Prisma Sains: Jurnal Pengkajian Ilmu dan Pembelajaran Matematika dan IPA IKIP Mataram) p-ISSN (print) 2338-4530, e-ISSN (online) 2540-7899 is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.