The Impact of Students' Cumulative Achievement Index and Their Drive to Choose A Study Program UHAMKA’s PGSD
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (ENGLISH)References
Abimanyu, V. R. (n.d.). Indeks Prestasi Kumulatif Dan Kepercayaan Diri Mahasiswa.
Andriani, M., & Widiawati, K. (2017). Penerapan Motivasi Karyawan Menurut Teori Dua Faktor Frederick Herzberg Pada PT Aristika Kreasi Mandiri. Journal Admistrasi Kantor, 5(1), 83–98.
Dinamika, J., & Dasar, P. (2015). Motivasi Mahasiswa Memilih Program Studi Pgsd. 7, 1–9.
Hendikawati, P. (2011). Analisis Faktor yang Mempengaruhi Indeks Prestasi Mahasiswa. Kreano: Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif, 2(1), 27–35.
Irvana Arofah, Ningsi, B. A., & Masyhudi, L. (2020). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Prestasi Akademik Mahasiswa. Binawakya, 15.
Kadji, Y. (2012). Tentang Teori Motivasi. Jurnal INOVASI, 9(1), 1–15. http://id.portalgaruda.org/index.php?page=2&ipp=10&ref=search&mod=document&select=title&q=teori+motivasi&button=Search+Document
Laka, B. M., Burdam, J., & Kafiar, E. (2020). Role of Parents in Improving Geography Learning Motivation in Immanuel Agung Samofa High School. Jurnal Inovasi Penelitian, 1(2), 69–74. https://doi.org/10.47492/jip.v1i2.51
Muslim, A. (2017). Implementasi Pembelajaran Partisipatif Melalui Focus Group Discussion Dalam Meningkatkan Kemampuan Komunikasi Mahasiswa. Jurnal Paedagogy, Vol. 4(1), 15–20.
Nurfia, Saleh, S., & Nasrullah, M. (2017). Faktor-faktor yang mempengaruhi Mahasiswa memilih program studi Pendidikan Administrasi Perkantoran fakultas ilmu Sosial Universitas Negeri Makassar. Universitas Negeri Makassar, 1–6.
Nurjan, S. (2016). Psikologi Belajar Edisi Revisi. BuatBuku.com
Nurkholis. (2013). PENDIDIKAN DALAM UPAYA MEMAJUKAN TEKNOLOGI Oleh: Nurkholis Doktor Ilmu Pendidikan, Alumnus Universitas Negeri Jakarta Dosen Luar Biasa Jurusan Tarbiyah STAIN Purwokerto. 1(1), 24–44.
Pramesti, M. W. (2017). Motivasi : Pengertian, Proses dan Arti Penting dalam Organisasi. Jurnal Fakultas Ekonomi Dan Ilmu Sosial Universitas Sultan Fatah Demak, 19–38.
Pratama, G. R. (2011). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Motivasi Polisi. 04, 21–22.
Prihartanta, W. (2015). Teori-Teori Motivasi. Jurnal Adabiya, Vol. 1 No. 83.
Rahmadi. (2011). Pengantar Metodologi Penelitian. In Antasari Press.
Retnowati, D. R., Fatchan, A., & Astina, K. (2016). Prestasi Akademik Dan Motivasi Berprestasi Mahasiswa S1 Pendidikan Geografi Universitas Negeri Malang. Jurnal Pendidikan, 1(3), 521–525.
Rufaidah, A. (2015). Pengaruh Intelegensi dan Minat Siswa Terhadap Putusan Pemilihan Jurusan. Jurnal Ilmiah Pendidikan, 2(2), 143. https://journal.lppmunindra.ac.id/index.php/Faktor/article/view/379
Santika. (2020). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Prestasi Akademik Mahasiswa. Jurnal Pendidikan, 21(1), 1–17. https://doi.org/10.33830/jp.v21i1.704.2020
Santoso, A. M., Amin, M., Sumitro, S. B., & Lukiati, B. (2017). Learning Motivation of Students During the Implementation of Lecturing Based in Silico Approach. 4(September), 6–9.
Sanuhung, F., Rimadhani, M. I., & ... (2021). Peran Kepribadian Guru terhadap Prestasi Belajar Siswa. IQRO: Journal of …, 4(2), 153–162. http://ejournal.iainpalopo.ac.id/index.php/iqro/article/view/1887%0Ahttp://ejournal.iainpalopo.ac.id/index.php/iqro/article/download/1887/1540
Shernoff, D. J., Csikszentmihalyi, M., Schneider, B., & Shernoff, E. S. (2003). Student engagement in high school classrooms from the perspective of flow theory. School Psychology Quarterly, 18(2), 158–176. https://doi.org/10.1521/scpq.18.2.158.21860
Simatupang, E. (2017). Hubungan Sikap Mengajar Guru Terhadap Prestasi Belajar Siswa pada Mata Pelajaran PKN di SMA Cerdas Bangsa Deli Tua. Jurnal Curere, 1(1), 39–47.
Sugiyono. (2019). Statistika Untuk Penelitian.
Suryana, S. (2018). Peran Perguruan Tinggi Dalam Pemberdayaan Masyarakat. Jurnal Pendidikan Islam Rabbani, 2(2), 368–379. https://journal.unsika.ac.id/index.php/rabbani/article/view/1443
Suyono. (2015). Analisis Regresi Untuk Penelitian. Deepublish.
DOI: https://doi.org/10.33394/jp.v9i4.5640
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 The Author(s)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Jurnal Paedagogy
ISSN: 2722-4627 (Online)
Published by Fakultas Ilmu Pendidikan dan Psikologi (FIPP)
Universitas Pendidikan Mandalika (UNDIKMA)
Email: [email protected]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.