The Development of Powtoon-Based Mathematics Learning Media Oriented Toward Learning Outcomes on Cartesian Coordinate Material for Grade VIII Students Junior High School
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Akbar, S. (2013). Instrumen Perangkat Pembelajaran (2nd ed.). Bandung: Remaja Rosdakarya
Alannasir, W. (2016). Pengaruh Penggunaan Media Animasi Dalam Pembelajaran IPS. Journal of Educational Science and Technology (EST), 2(2), 81.
Anggraeni, W., & Yuniarsih, T. (2017). Dampak Tata Ruang Kantor Terhadap Efektivitas Kerja Pegawai Dinas Pendidikan Kota Bandung. Jurnal Pendidikan Manajemen Perkantoran, 2(2), 1.
Awalia, I., Pamungkas, A. S., & Alamsyah, T. P. (2019). Pengembangan Media Pembelajaran Animasi Powtoon pada Mata Pelajaran Matematika di Kelas IV SD. Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif, 10(1), 49–56.
Ayu, D. G., Triwoelandari, R., & Fahri, M. (2019). Media Pembelajaran Powtoon Terintegrasi Nilai-Nilai Agama pada Pembelajaran IPA untuk Mengembangkan Karakter. Al-Adzka: Jurnal Ilmiah Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah, 9(2), 65.
Fardany, M. M., & Dewi, R. M. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Powtoon Berbasis Pendekatan Saintifik Pada Mata Pelajaran Ekonomi. Jurnal Pendidikan Ekonomi (JUPE), 8(3), 101–108.
Febriani Putri, E. (2021). Media Pembelajaran Powtoon untuk Meningkatkan Hasil Belajar Peserta Didik pada Mata Pelajaran Ekonomi. Jurnal Penelitian Dan Pengembangan Pendidikan, 5(2), 198–205.
Khofifah, K., & Kamalia, P. U. (2022). Pengembangan Media Pembelajaran Powtoon Pada Mata Pelajaran Ekonomi Kelas Xi Ips 1 Sman 1 Cerme. Jurnal Teknologi Pendidikan (JTP), 15(2), 81.
Nor, M., Zuhdi, Z., & Asbiah, A. (2021). The Development of Learning Media Based on Powtoon in Global Warming Materials for Class XI High School. Journal of Educational Sciences, 5(2), 278.
Nuriyanti, L., Prayitno, S., Tyaningsih, R. Y., & Sarjana, K. (2022). Pengembangan Media Pembelajaran Matematika Berbasis PowToon Pada Materi Statistika. Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan, 7(3b), 1462–1471.
Ratnasari, N., Tadjudin, N., Syazali, M., Mujib, M., & Andriani, S. (2018). Project Based Learning (PjBL) Model on the Mathematical Representation Ability. Tadris: Jurnal Keguruan Dan Ilmu Tarbiyah, 3(1), 47.
Salsabila, N. H., Lu’luilmaknun, U., Novitasari, D., Tyaningsih, R. Y., & Ardani, R. A. (2020). Game Edukasi Pada Pembelajaran Matematika: Tanggapan Siswa Smp Berdasarkan Gender. Mathematic Education And Application Journal (META), 2(1), 25–32.
Sudjana, N. (2005). Penilaian hasil proses belajar mengajar. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Thiagarajan Sivasailam, Dorothy S. Semmel dan Melvyn I. Semmel. (1974). Instructional Development for Training Teachers of Exceptional Children. Bloomington: Indiana University.
Turmuzi, M., & Hikmah, N. (2021). Hubungan Pembelajaran Daring Google Classroom pada Masa COVID-19 dan Motivasi Belajar Terhadap Hasil Belajar Mahasiswa Pendidikan Matematika. Jurnal Cendekia: Jurnal Pendidikan Matematika, 05(02), 1512–1523.
DOI: https://doi.org/10.33394/jtp.v8i4.9391
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Nashrul Khairi, Muhammad Turmuzi, Ulfa Lu’luilmaknun, Nurul Hikmah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
This Journal has been Indexed by:
Jurnal Teknologi Pendidikan
ISSN: 2656-1417 (Online)
ISSN: 2503-0620 (Print)
Published by Program Studi Teknologi Pendidikan, FIPP
Universitas Pendidikan Mandalika
Email: [email protected]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.