Implementation of The 'Talaqiyyan Fikriyyan' Method in Fostering Religious And Moral Aspects in Early Childhood at Al-Akram Early Childhood Education
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Sudjiono, A. (2017). Pendidikan Karakter Anak Usia Dini. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Mulyasa, E. (2019). Manajemen PAUD: Membentuk Karakter Anak Sejak Dini. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Nasir, M. (2020). Metode Talqiyyān dalam Pendidikan Islam Kontemporer. Jurnal Pendidikan Islam, 12(1), 45-56.
Kurniawan, D. (2022). Pendekatan Holistik dalam Pendidikan Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan dan Pengembangan Anak, 15(3), 102-115.
Rahmawati, I. (2019). Globalisasi dan Tantangan Pendidikan Moral Anak. Bandung: Alfabeta.
Hasanah, R. (2018). Pengembangan Moral dan Nilai Agama pada Anak Usia Dini.
Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Nasir, M. (2020). Metode Talqiyyān dalam Pendidikan Islam Kontemporer. Jurnal Pendidikan Islam, 12(1), 45-56.
Aziz, Z. (2021). Pembelajaran Agama yang Efektif untuk Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan Anak, 9(2), 60-70..
Kurniawan, D. (2022). Pendekatan Holistik dalam Pendidikan Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan dan Pengembangan Anak, 15(3), 102-115.
Rahmawati, I. (2019). Globalisasi dan Tantangan Pendidikan Moral Anak. Bandung: Alfabeta.
Al-Makhtum, A., & Iryadi, H. (2016). Pendekatan Dialogis dalam Pendidikan Islam: Telaah Metode Talaqiyyan Fiqriyyan. Jakarta: Pustaka Islam.
Rendra Fahrurrozie, 2021 “Konseep Pendidikan Islam Taqiyuddin Al-Nabhani; Kajian Kitab Nizham Al-Islam”, Penerbit CV Insan Cendikia Mandiri.
HSG Khoiru Ummah (2013). Metode Pendidikan Islam Talqiyan Fikriyan, from: http://www.khoiruummah.sch.id, diakses 11 April 2015
Shibghatullah Ahmad (2013), Talaqqi Metode Pembelajaran Nabi Muhammad saw., from: http://shibghatulla.blogspot.com, diakses 12 April 2015.
Mahmud Yunus, 1990. Kamus Arab-Indonesia. PT Mahmud Yunus, Jakarta
Hasan bin Ahmad bin Hasan Hamam, “ Menghafal Al- Qur‟an Itu Mudah”, 2008, hlm. 21. Imam M. 2018. “ Meningkatkan Kemampuan Setoran Hafalan Al –Qur‟an Melalui Metode
Talaqqi “ , Jurnal Kajian Penelitian , Pendidikan dan Pembelajaran, Vol.3, No. 3 Suryana, Dadan. (2013). Pendidikan Anak Usia Dini (Teori dan Praktik Pembelajaran). Padang: UNP Press Padang.
Susanto, Ahmad. (2017). Pendidikan Anak Usia Dini: Konsep Dan Teori. Jakarta: PT. Bumi Aksara.
Islamiah, Fajriyatul, Lara Fridani & Asep Supena. (2019). “Quran Memorizing Education Concept in Early Childhood”. Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini Vol. 3 Issue 1 2019. Hlm. 28.
Muhammad Fikri Aziz & Ferli Septi Irwansyah (2019) Implementasi Metode Talqiyan Fikriyan Pada Pembelajaran Tsaqofah Islam, Jurnal Perspektif Vol. 3 No. 2 Desember 2019 Page 177-186 Home Schooling Group Gemilang Bandung.
Manssur, 2009, Pendidikan Anak Usia Dini dalam Islam, Pen. Pustaka Pelajar, Yogyakarta Cet 3
Arikunto, S. (2019). Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
Bogdan, R., & Biklen, S. K. (2016). Qualitative Research for Education: An Introduction to Theory and Methods. Boston: Pearson.
Creswell, J. W. (2018). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches. Thousand Oaks: SAGE Publications.
Flick, U. (2018). An Introduction to Qualitative Research. London: SAGE Publications. Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldaña, J. (2014). Qualitative Data Analysis: A Methods Sourcebook. Thousand Oaks: SAGE Publications.
Moleong, L. J. (2017). Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Remaja Rosdakarya. Yin,
R. K. (2018). Case Study Research and Applications: Design and Methods. Thousand Oaks: SAGE Publications.
DOI: https://doi.org/10.33394/jtp.v10i1.14498
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2025 Suharyani Suharyani, Gunarti Dwi Lestari, Nunuk Hariyati

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
This Journal has been Indexed by:
Jurnal Teknologi Pendidikan
ISSN: 2656-1417 (Online)
ISSN: 2503-0620 (Print)
Published by Program Studi Teknologi Pendidikan, FIPP
Universitas Pendidikan Mandalika
Email: [email protected]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.