Analysis Of Student Misconceptions Using A Web-Based Diagnostic Test On Redox Material
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adjei, F., Hanson, R., Sam, A., & Sedegah, S. (2022). The Use of Collaborative Approaches on Students’ Performances in Redox Reactions. Science Education International, 33(2), 163-170.
Annisa, R., & Erwin, E. (2021). Pengaruh penggunaan aplikasi Quizizz terhadap hasil belajar IPA siswa di sekolah dasar. Jurnal Basicedu, 5(5), 3660-3667.
Annisa,R., Astuti, B., & Mindyarto, B. N.(2019).Tes Diagnostik Four Tier Untuk Identifikasi Pemahaman dan Miskonsepsi Siswa Pada Materi Gerak Melingkar Beraturan. Jurnal Pendidikan Fisika Dan Keilmuan (JPFK), 5(1), 25-32.
Ayyıldız, Y., Tarhan, L., & Gil, A. (2022). Comparing the effectiveness of the learning material and the learning method in students’ achievement in chemistry lesson on chemical changes. Research in Science & Technological Education, 1-22
Fajri, T. S. K., & Muna, L. N. (2023, April). Pengembangan Lembar Kerja Peserta Didik (LKPD) Berbasis Multiple Representasi Pada Materi Hukum Dasar Kimia Kelas X SMA/MA Kurikulum Merdeka. In SEMINAR NASIONAL LPPM UMMAT (Vol. 2, pp. 705-714).
Firmansyah, D. (2022). Teknik Pengambilan Sampel Umum dalam Metodologi Penelitian: Literature Review. Jurnal Ilmiah Pendidikan Holistik (JIPH), 1(2), 85-114.
Goes, L. F., Fernandez, C., & Eilks, I. (2020). The development of pedagogical content knowledge about teaching redox reactions in german chemistry teacher education. Education Sciences, 10(7), 170
Guswina, S., & Mufit, F. (2020). Desain Four-Tier Multiple Choice Test pada Materi Getaran Harmonis untuk Mengidentifikasi Pemahaman Konsep Siswa Kelas X SMA/MA. Jurnal Penelitian Pembelajaran Fisika, 6(2).
Irawati, R. K., & Astutik, T. P. (2023). Misconceptions On Redox Reactions Using The Four Tier Test. Nukleo Sains: Jurnal Pendidikan Ipa, 2(2), 101-108.
Izza, R. I., Nurhamidah, N., & Elvinawati, E. (2021). Analisis miskonsepsi siswa menggunakan tes diagnostik esai berbantuan cri (certainty of response index) pada pokok bahasan asam basa. Alotrop, 5(1), 55-63.
Kamila, N. F., & Si, J. M. (2020). Desain E-Diagnostic Test Untuk Analisis Pemahaman Konsep Pada Materi Redoks Dan Tata Nama Senyawa. Phenomenon: Jurnal Pendidikan Mipa, 10(2), 177-190
Khaerudin, R. B., Supriatna, A., Hendayana, S., & Herwantono, H. (2023). Desain Didaktis Konsep Reaksi Reduksi Oksidasi. Orbital: Jurnal Pendidikan Kimia, 7(1), 25-40.
Lestariningtias, L., Kasmui, K., Supardi, K. I., & Sumarti, S. S. (2020). Analisis Pencapaian Kompetensi Kognitif Kimia Peserta Didik Materi Redoks Dan Tata Nama Senyawa Melalui Two Tier Digital Test. Chemistry in Education, 9(1), 60-67.
DOI: https://doi.org/10.33394/jtp.v9i2.11102
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Lamtiur Paronauli Silaban, et.al
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
This Journal has been Indexed by:
Jurnal Teknologi Pendidikan
ISSN: 2656-1417 (Online)
ISSN: 2503-0620 (Print)
Published by Program Studi Teknologi Pendidikan, FIPP
Universitas Pendidikan Mandalika
Email: [email protected]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.