Development of A Chemistry E-Module Based on Project Based Learning Using the Flipbook Application to Improve Learning Outcomes and Train Collaboration on Acid Base Material
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aldian, H., & Wahyudiati, D. (2023). Analisis Pengaruh Bahan Ajar Kimia Berbasis IT Terhadap Keterampilan Kolaborasi dan Komunikasi Siswa. Jurnal Paedagogy, 10(1), 207.
Annisa, R., Hsb, M. H. E., & Damris, M. (2018). Peningkatan Kemampuan Berpikir Kreatif Siswa dengan Menggunakan Model Project Based Learning Berbasis STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts Dan Mathematic) pada Materi Asam dan Basa di SMAN 11 Kota Jambi. Journal of the Indonesian Society of Integrated Chemistry. 10(2), 42–46.
Ashari, V. R., Fatirul, A. N., & Walujo, D. A. (2023). Pengembangan E-Modul Kimia Materi Asam Basa Berbasis Flip PDF Professional untuk Peserta Didik Kelas XI SMA Negeri 1 Menganti. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran, 4(2), 1391–1398.
Julia, I., Utami, L., Islam, U., Sultan, N., Kasim, S., Islam, U., Sultan, N., & Kasim, S. (2020). Desain Dan Uji Coba E-Modul Kimia Berbasis Problem Solving Pada Materi Larutan Penyangga Untuk Kelas XI SMA Semester II. Journal of Research and Education Chemistry (JREC), 2(1), 1–11.
Kemendikbud, 2016. Silabus Mata Pelajaran Sekolah Menengah Atas/ Madrasah Aliyah (Sma/Ma): Mata Pelajaran Kimia
Lubis A., P., dan Iswendi (2020). Validitas Permainan Ular Tangga Kimia Sebagai Media Pembelajaran Pada Materi Asam Basa Kelas XI SMA / MA The Validity of Chemical Ladder Snake Game. Edukimia 3(1), 65-71
Nurhayati, N. (2023). Pengembangan E-Modul Asam Basa Model Project Based Learning ( PjBL ) Terintegrasi Science, Technology, Engineering, Art, And Mathematics ( STEAM ) pada Peserta Didik SMKN 9 Bulukumba. Chemistry Education Review, Pendidikan Kimia PPs UNM, 6(2), 127–133.
Nuzalifa, Y. U. (2021). Penerapan Model Pembelajaran Think Pair Share (Tps) Berbasis Lesson Study Sebagai Upaya Untuk Meningkatkan Keterampilan Kolaborasi Mahasiswa. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Sains Indonesia (JPPSI), 4(1), 48–57.
Romayanti, C., Sundaryono, A., & Handayani, D. (2020). Pengembangan E-Modul Kimia Berbasis Kemampuan Berpikir Kreatif Dengan Menggunakan Kvisoft Flipbook Maker. Alotrop, 4(1), 51–58.
Saputro, O. A., & Rayahu, T. S. (2020). Perbedaan Pengaruh Penerapan Model Pembelajaran Project Based Learning ( Pjbl ) Dan Problem Based Learning (Pbl) Berbantuan Media Monopoli. Jurnal Imiah Pendidikan dan Pembelajaran 4(April), 185–193.
Siburian, B. K., Rampe, M. J., & Lombok, J. Z. (2021). Penerapan Model Project Based Learning ( PjBL ) Pada Materi Asam Basa di Kelas XI IPA SMA Negeri 2 Tondano. Oxygenius 3(2), 76–80.
Simanjuntak, M. (2019). Membangun Ketrampilan 4 C Siswa Dalam Menghadapi Revolusi Industri 4.0. Prosiding Seminar Nasional Fakultas Ilmu Sosial Universitas Negeri Medan, 3, 921–929.
Sunita, N. W., Mahendra, E., & Lesdyantari, E. (2019). Pengaruh Model Pembelajaran Project Based Learning Terhadap Minat Belajar Dan Hasil Belajar Matematika Peserta Didik. Widyadari, 20(1), 127–145.
Yuliani, F., & Herlina, L. (2015). Pengembangan Buku Saku Materi Pemanasan Global untuk SMP. Unnes Journal of Biology Education, 4(1), 104–110.
DOI: https://doi.org/10.33394/jtp.v9i2.10949
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Nadila Cempaka Hany, Dewi Syafriani
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
This Journal has been Indexed by:
Jurnal Teknologi Pendidikan
ISSN: 2656-1417 (Online)
ISSN: 2503-0620 (Print)
Published by Program Studi Teknologi Pendidikan, FIPP
Universitas Pendidikan Mandalika
Email: [email protected]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.