Analysis of Student Misconceptions Using the Three-tier Diagnostic Test on Atomic Structure Class X Material at SMA N 1 Lintau Buo
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arieska, P. K., Herdiani, N., Sampling, S., & Relatif, E. (2018). Pemilihan Teknik Sampling Berdasarkan. 6(2).
Asaefullah, Jantriyani, & Sulistyaningrum, A. (2023). Pengembangan Instrumen Soal Hots untuk Mengidentifikasi Miskonsepsi pada Materi Hukum Pascal di SMA Negeri 8 Kota Serang. Jurnal Pendidikan IPA, 12(1), 63–70. https://doi.org/10.20961/inkuiri.v12i1.68205
Astuti, F., Redjeki, T., & Nurhayati, N. (2016). Identifikasi Miskonsepsi Dan Penyebabnya Pada Siswa Kelas Xi Mia Sma Negeri 1 Sukoharjo Tahun Pelajaran 2015/2016 Pada Materi Pokok Stoikiometri. Jurnal Pendidikan Kimia Universitas Sebelas Maret, 5(2), 10–17.
Djarwo, C. (2019). Analisis Miskonsepsi Mahasiswa Pendidikan Kimia pada Materi Hidrokarbon. Jurnal Ilmiah IKIP Mataram , 6 (2), 90-97. 6(2), 90–97.
Eviota, J. S., & Liangco, M. M. (2020). Jurnal Pendidikan MIPA. Jurnal Pendidikan, 14(September), 723–731.
Fadli, M. R. (2021). Memahami desain metode penelitian kualitatif. 21(1), 33–54. https://doi.org/10.21831/hum.v21i1.
Herdien, R. A., & Bahriah, E. S. (2024). Identifikasi Mikonsepi Siswa Kelas X pada Materi Struktur. 01(02).
Hulyadi, H., Bayani, F., Ferniawan, Rahmawati, S., Liswijaya, Wardani, I. K., & Swati, N. N. S. (2024). Meeting 21st-Century Challenges: Cultivating Critical Thinking Skills through a Computational Chemistry-Aided STEM Project-Based Learning Approach. International Journal of Contextual Science Education, 1(2), 57–64. https://doi.org/10.29303/ijcse.v1i2.609
Hulyadi, H., Bayani, F., Muhali, M., Khery, Y., & Gargazi, G. (2023). Correlation Profile of Cognition Levels and Student Ability to Solve Problems in Biodiesel Synthesis. Jurnal Penelitian Pendidikan IPA, 9(6), Article 6. https://doi.org/10.29303/jppipa.v9i6.3130
Ischak, N.I Domu, S.A., & Najmah, N. (2023). Identifikasi miskonsepsi menggunakan two-tier multiple choice pada konsep partikel materi untuk peserta didik kelas IX. Journal of Education Chemistry, 3(2), 117–124. https://doi.org/10.37304/jem.v3i2.5503
Izza, R. I., Nurhamidah, N., & Elvinawati, E. (2021). Analisis Miskonsepsi Siswa Menggunakan Tes Diagnostik Esai Berbantuan Cri (Certainty of Response Index) Pada Pokok Bahasan Asam Basa. Alotrop, 5(1), 55–63. https://doi.org/10.33369/atp.v5i1.16487
Kamal, S., & Mulhayatiah, D. (2019). Identifikasi Miskonsepsi Menggunakan Tes Diagnostik Three-Tier Pada Hukum Newton Dan Penerapannya. Journal of Teaching and Learning Physics, 1(1), 34–39. https://doi.org/10.15575/jotalp.v1i1.3441
Karim, F., Ischak, N. I., Mohamad, E., & Aman, L. O. (2022). Identifikasi Miskonsepsi Ikatan Kimia Menggunakan Diagnostic Test Multiple Choice Berbantuan Certainty of Response Index. Jambura Journal of Educational Chemistry, 4(1), 19–25. https://doi.org/10.34312/jjec.v4i1.13239
Kustiarini, F. T., Susanti VH, E., & Saputro, A. N. C. (2019). Penggunaan Tes Diagnostik Three-Tier Test Alasan Terbuka untuk Mengidentifikasi Miskonsepsi Larutan. Jurnal Pendidikan Kimia, 8(2), 171. https://doi.org/10.20961/jpkim.v8i2.25236
Lahinda, C. G., & Tuerah, J. M. (2022). Analisis Miskonsepsi Siswa Pada Materi Hukum Dasar Kimia Menggunakan Two-Tier Diagnostic Test Di SMA Negeri 1 Tatapaan. Oxygenius Journal Of Chemistry Education, 3(1), 35. https://doi.org/10.37033/ojce.v3i1.268
Monita, F. A., & Suharto, B. (2016). (2016). Identifikasi dan analisis miskonsepsi siswa menggunakan three-tier multiple choice diagnostic instrument pada konsep kesetimbangan kimia. Quantum: Jurnal Inovasi Pendidikan Sains, 7(1), 27-38. 7(1).
Prayunisa, F., & Mahariyanti, E. (2022). Analisa Kesulitan Siswa Sma Kelas X Dalam Pembelajaran Kimia Pada Pendekatan Contextual Teaching and Learning Berbasis Two Tier Multiple Choice Instrument. Jurnal Ilmiah Global Education, 3(1), 24–30. https://doi.org/10.55681/jige.v3i1.167
Rina Elvia, Amelia, T., & Handayani, D. (2022). Identifikasi Miskonsepsi Siswa Pada Pembelajaran Kimia Menggunakan Metode Four-Tier Diagnostik Test Di Sma Negeri 03 Kota Bengkulu. Alotrop, 6(2), 110–117. https://doi.org/10.33369/alo.v6i2.25099
Rokhim, D. A., Rahayu, S., & Dasna, I. W. (2023). Analisis Miskonsepsi Kimia dan Instrumen Diagnosisnya: Literatur Review. Jurnal Inovasi Pendidikan Kimia, 17(1), 17–28. https://doi.org/10.15294/jipk.v17i1.34245
Romadhona, N., Qodriyah, L., Rokhim, D. A., Widarti, H. R., & Habiddin. (2020). Identifikasi Miskonsepsi Siswa Kelas Xi Sma Negeri 4 MalangPada Materi Hidrokarbon Menggunakan InstrumenDiagnostik Three Tier. Jurnal Inovasi Pendidikan Kimia, 14(2), 2642–2651.
Sukmawati, W., Kadaroman, A., Suwarna, O., & Sopandi, W. (2020). Development of Teaching Materials Based on Conceptual Change Text on Redox Materials for Basic Chemicals on Redox Concept. Edusains, 12(2), 243–251.
Waruwu, M., Pendidikan, M. A., Kristen, U., & Wacana, S. (2023). Pendekatan Penelitian Pendidikan: Metode Penelitian Kualitatif , Metode Penelitian Kuantitatif dan Metode Penelitian Kombinasi ( Mixed Method ). 7, 2896–2910.
DOI: https://doi.org/10.33394/hjkk.v13i1.14633
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.