Feasibility of Discovery Learning Based Student Worksheets on Acid-Base Materials to Practice Critical Thinking Skills
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Destini, F., Yulianti, D., Sabdaningtyas, L., & Ambarita, A. (2022). Implementasi Pendekatan
Science, Enviroment, Technology, and Society (SETS) Terhadap Kemampuan Berpikir Kritis Peserta Didik Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu Journal of Elementary Education, 6(1), 253–261.
Facione, P. A. (2011). Critical thinking: What it is and why it counts. Insight Assessment, 1(1),
–23.
Fisher, A. (2011). Critical thinking: An introduction (2nd ed). Cambridge ; New York:
Cambridge University Press
Februanti, N., Sahputra, R., & Sartika, R.P. (2023). Developmen of Discovery Learning-Based
Student Worksheets on Chemical Equilibrium Material. Hydrogen: Jurnal Kependidikan Kimia, 11(5), 686-697
Fatmawati, E.H., & Rusmini. (2023). Science Literacy-Based Student Worksheets to Improve
Critical Thinking Skills on Acid-Base Materials. Hydrogen: Jurnal Kependidikan Kimia, 11(5), 618-631
Hake, R. R. (1999). Analyzing change/gain scores.
Juwantara, R. A. (2019). Analisis Teori Perkembangan Kognitif Piaget pada Tahap Anak Usia
Operasional Konkret 7-12 Tahun dalam Pembelajaran Matematika. Jurnal Ilmiah Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah, 9(1), 27–34.
Lamalat, T. S., Supriadi, S., & Nuryanti, S. (2018). Pengaruh Model Pembelajaran Problem
Based Learning Pada Materi Hukum-Hukum Dasar Kimia Terhadap Hasil Belajar Siswa Kelas X MAN 2 Model Palu. Jurnal Akademika Kimia, 7(3), 102–106.
Mardhiyah, R. H., Aldriani, S. N. F., Chitta, F., & Zulfikar, M. R. (2021). Pentingnya
Keterampilan Belajar di Abad 21 sebagai Tuntutan dalam Pengembangan Sumber Daya Manusia. Lectura: Jurnal Pendidikan, 12(1), 29–40.
Mukmainah, S. A., & Yonata, B. (2020). Penerapan Model Pembelajaran Inkuiri Terbimbing
untuk Meningkatkan Keterampilan Berpikir Kritis Peserta Didik pada Materi Laju Reaksi di SMAN 1 Rengel. UNESA Journal of Chemistry Education, 9(1), 133–139.
Muna, A. N., & Rusmini, R. (2021). Pengembangan Lembar Kerja Peserta Didik untuk
Melatihkan Keterampilan Argumentasi Ilmiah Peserta Didik pada Materi Laju Reaksi. UNESA Journal of Chemical Education, 10(2), 159‒171
Nasional, D. P. (2008). Direktorat Jenderal Manajemen Pendidikan Dasar dan Menengah.
Direktorat Pembinaan Sekolah.
Nieveen, N. (1999). Prototyping to reach product quality. Design Approaches and Tools in
Education and Training, 125–135.
Pristiyono, E. (2017). Pengembangan Lembar Kerja Peserta Didik (LKPD) Berbasis
Discovery Learning Untuk Melatih Kemampuan Berfikir Tingkat Tinggi Peserta Didik SMA. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan. 3(6), 5265 -5275.
Sanjaya, A. A., Caswita, C., & Sutiarso, S. Pengembangan LKPD untuk Mendukung
Model PBL Ditinjau dari Kemampuan Berpikir Kritis Matematis. Jurnal Pendidikan Matematika Universitas Lampung, 5(10), 1–10.
Setiadi, T., & Zainul, R. (2019). Pengembangan e-Modul Asam Basa Berbasis Discovery
Learning untuk Kelas XI SMA/MA.
Sucipta, S. (2018). Metode Guided Discovery Learning terhadap Tingkat Berpikir Kritis Siswa
Dilihat dari Motivasi Belajar. Indonesian Journal of Economic Education (IJEE), 1(1).
Sunarto, M. F., & Amalia, N. (2022). Penggunaan Model Discovery Learning Guna
Menciptakan Kemandirian dan Kreativitas Peserta Didik. BAHTERA: Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra, 21(1), 94–100.
Syah, M. (2001). Psikologi Pendidikan dengan Pendekatan Baru.
Yunitasari, Y., Danim, S., & Kristiawan, M. (2022). Pengaruh Penerapan Discovery Learning
Berbantuan Virtual Laboratory terhadap Minat dan Hasil Belajar Siswa pada Masa Pandemi. JURNAL PENDIDIKAN MIPA, 12(4), 1117–1124.
DOI: https://doi.org/10.33394/hjkk.v12i5.13134
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.