Problem Identification of Learning Chinese Proverbs at Faculty of Teacher Training and Education Tanjungpura University
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Alemina Br Perangin-angin, X. (2018). PERBANDINGAN MAKNA PADA PERIBAHASA MANDARIN DAN PERIBAHASA INDONESIA YANG MENGGUNAKAN KATA ‘AIR’. Jurnal Penelitian Pendidikan Bahasa Dan Sastra, 3(1), 276-285.
Baharum, H., & Hamzah, N. (2017). Teks KOMSAS sebagai Sumber Pembelajaran dan Pengajaran Peribahasa Melayu Melalui Pendekatan Kontekstual. In Proceedings of the International Conference on the Teaching and Learning of Languages (ICTLL) (pp. 151-165).
Bersuara, T. P. E. T. (2013). Chengyu ke dalam Bahasa Melayu.
Biktimirov, E. N., & Feng, J. (2006). Different locks must be opened with different keys: Using Chinese proverbs for teaching finance to Chinese-speaking students. Journal of Teaching in International Business, 17(3), 83-102.
bin Ahmad, M. A. (2003). Bengkel interaktif pengajaran peribahasa [Workshop for interactive teaching of proverbs].
Hamzah, U., Nina, L., & Satria, K. (2010). Desain Pembelajaran. MQS Publishing.
HARYATI, F. N. (2017). KESULITAN YANG DIHADAPI MAHASISWA PRODI DIPLOMA III BAHASA MANDARIN SEKOLAH VOKASI UNIVERSITAS GADJAH MADA DALAM EMPAT KEMAMPUAN DASAR BERBAHASA MANDARIN (ANGKATAN 2013, 2014, dan 2015) (Doctoral dissertation, Universitas Gadjah Mada).
Hidayat, N. S. (2012). Problematika pembelajaran bahasa Arab. Jurnal Pemikiran Islam, 37(1).
Jun, 李俊 Li. (2015). 汉语词汇. 暨南大学出版.
KBBI Kemendikbud. (2021). KBBI Daring. In Badan Pengembangan dan Pembinaan Bahasa.
Majid, A. (2013). Strategi Pembelajaran. PT. Rosdakarya.
Maria, M. (2019). Problematika Program Studi Pendidikan Bahasa Mandarin di Universitas Negeri di Indonesia. Jurnal Cakrawala Mandarin. https://doi.org/10.36279/apsmi.v2i2.62
Mat, A. C., & Soon, G. Y. (2010). Situasi pembelajaran bahasa asing di Institut Pengajian Tinggi: Perbandingan antara bahasa Arab, bahasa Mandarin dan bahasa Perancis. Asean Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 2(2), 9-21.
Muhammad, M. H. (2011). Metode penelitian bahasa. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media
Mulyono, M. (2011). Strategi pembelajaran: Menuju efektifitas pembelajaran di abad global. UIN-Maliki Press.
Peidi, 高沛迪 Gao. (2018). 对外汉语中的成语教学研究. 四川师范大学.
Prastowo, A. (2012). Panduan Kreatif Membuat Bahan Ajar Inovatif. Diva Press. Yogyakarta. In Diva Press.
Ragavan, R., & Salleh, C. I. H. (2015). Peribahasa Melayu dan peribahasa Tamil dari aspek sosial. Journal of Business and Social Development, 3(1), 66-75.
Rosyidah, R. N. (2020). MAKNA DAN FUNGSI 成语 CHÉNGYŬ YANG MENGANDUNG UNSUR ALAM.
Shengshu, 丁声树 Ding. (2016). 现代汉语词典 (第7版). 商务印书馆出版.
Sudaryono. (2016). Metode Penelitian Pendidikan. PT. Kharisma Putra Utama.
Sumadi Suryabrata. (2010). Metodologi Penelitian. Jakarta : Raja Grafindo Persada.
Sutami, H. (2016). Fungsi dan Kedudukan Bahasa Mandarin di Indonesia. Paradigma: Jurnal Kajian Budaya, 2(2), 212-239.
Suwartono, M. (2014). Dasar-Dasar Metodologi Penelitian. Penerbit Andi.
Suyana, N. (2017). Peningkatan Penguasaan Kosakata Siswa SMP melalui Penggunaan Media Daftar Kosakata. UTILITY: Jurnal Ilmiah Pendidikan dan Ekonomi, 1(1), 86-93.
Trahutami, S. I. (2011). Nilai Budaya dalam Peribahasa Jepang. KAGAMI: Jurnal Pendidikan dan Bahasa Jepang, 2(1), 68–85.
Veronika, T., Thamrin, L., Lusi, L., & Suhardi, S. (2021). Analisis Kemampuan Pemahaman Peribahasa Mandarin Empat Karakter Han pada Mahasiswa FKIP UNTAN. Jurnal Pendidikan Bahasa, 10(1), 40-49.
Waridah, E. (2014). Kumpulan Majas, Pantun, dan Peribahasa Plus Kesusastraan Indonesia. Ruang Kata Imprint Kawan Pustaka.
Yiling, 万艺玲 Wan. (2010). 汉语词汇教学. 北京语言大学出版社.
Yufang, 黄玉芳 Huang. (2016). 对外汉语教学中的成语教学问题及其对策研究. 沙洋师范高等专科学校学报, 12(6), 31–33.
郭静 Guo Jing. (2011). 对外汉语成语教学研究. 中国海洋大学.
DOI: https://doi.org/10.33394/jk.v8i3.5671
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Lily Thamrin, Tjen Veronica, Lusi Lusi, Suhardi Suhardi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Jurnal Kependidikan : Jurnal Hasil Penelitian dan Kajian Kepustakaan di Bidang Pendidikan, Pengajaran, dan Pembelajaran
E-ISSN: 2442-7667
Published by LPPM Universitas Pendidikan Mandalika
Email: [email protected]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.